2010 13.04

Co je to vlastně dramatika?

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

Dramatika. Co je to vlastně dramatika a co se mé dítě naučí v dramatickém kroužku? Dramatická výchova je jeden z pěti oborů estetické výchovy a výchovy uměním (vedle výchovy literární, výtvarné, hudební a pohybové/taneční), v němž se pracuje s prostředky a postupy divadelního umění, především s rolovou hrou (hrou v roli). V dramatické výchově je tak pozornost soustředěna především na lidské jednání a mezilidské vztahy. V dramatické výchově se vychází z přirozené dětské napodobivé hry (hry „jako“), která je založena na přeměně, v níž se účastníci hry a vše, co je do hry zahrnuto (prostor, předměty, zvuky), stávají něčím nebo někým jiným, než v realitě (aktuálním světě) jsou (vstupují do fiktivního světa, který svým jednáním aktivně spoluvytvářejí).
Dramatickou výchovu je možné charakterizovat také jako učení přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání, nabývání životní zkušenosti společným řešením problému (situace) nejen intelektem, ale i intuicí, a to se zapojením těla a emocí. Cíle, které pedagog dramatické výchovy sleduje, se váží na všestranné rozvíjení osobnosti dítěte.
Nabízím velice pestrou nabídku dramatických, smyslových, prožitkových a pocitových her a mohu stoprocentně zaručit, že Vaše dítě bude chodit domů plné zážitků a zkušeností. V současné době je v mém dramatickém repertoáru kolem 500 her. Byla by velká škoda nevyužít nabídky tohoto kroužku, jehož velice pozitivní účinnost na dětskou psychiku mám ověřenou praxí v mateřských školách.
Michael Novotný, učitel MŠ

Přečtěte si také:

  • IQ testyIQ testy Zjistit vlastní IQ ... Základní definici IQ vytvořil v roce 1912 německý psycholog William Stern, když definoval míru inteligence jako poměr odhadnutého "mentálního věku" a věku […]
  • Kapesníček č. 4/2011Kapesníček č. 4/2011 Dva týdny uplynuly jako voda a tak je tu pro vás nové číslo Kapesníčku. Úkoly jsou možná trošku složitější než obvykle, ale děti je určitě zvládnou. A kdyby na něco nemohly přijít, tak jim […]
  • Projektové vyučování 2.částProjektové vyučování 2.část V minulé kapitole "Integrovaná výuka a projektové vyučování 1.část" jsme se seznámili s obecnými východisky tvorby výchovně vzdělávacích projektů z nichž vycházejí konkrétní úkoly. Dnes […]
  • První třídou bez problémůPrvní třídou bez problémů Pokud po tomto titulu sáhnete, protože už se obtíže u vašeho dítěte v první třídě vyskytly a vy hledáte způsob, jak rychle a účinně zasáhnout, začněte číst knížku odprostředka (tj. od II. […]
  • Hra: MravenciHra: Mravenci Cíl: Rozvoj obratnosti, sebeovládání, spolupráce s ostatními. Místo: Herna, zahrada, les. Pomůcky: Lavička, strom. Popis hry: Ke hře je potřeba mravenčí pěšinka (lavička, spadlý […]

Publikoval(a) (665) 
Štítky: , , , , , ,

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Napsat komentář

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2018 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat