2008 20.07

Dítě a jeho psychika

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

2.1. JAZYK A ŘEČ

CÍLE:
– Rozvoj řečových schopností
– Rozvoj komunikativních dovedností
– Osvojení „předčtenářských“ dovedností

KOMPETENCE:
– Výslovnost, dech, intonace
– Vyjadřování myšlenek, nápadů, pocitů, úsudků
– Naslouchání a porozumění
– Ptát se, odpovídat
– Fonematický sluch
– Vedení rozhovoru
– Sledování textu očima
– Rozlišování symbolů (čísel)
– Zájem o knihy
– …

2.2. POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI A FUNKCE, MYŠLENKOVÉ OPERACE, PŘEDSTAVIVOST A FANTAZIE

CÍLE:
– Rozvoj smyslového vnímání – od konkrétního myšlení k abstraktnímu
– paměti, pozornosti, fantazie, představivosti
– Rozvoj tvořivosti
– Posilování přirozených poznávacích citů
– Tvorba pozitivního vztahu k učení
– Práce s informacemi

KOMPETENCE:
– Záměrná koncentrace pozornosti
– Pojmenovávat
– Přemýšlet a vyjádřit se
– Odhalovat znaky a vlastnosti
– Vnímat učení se jako zajímavé
– Učit se dle pokynů a instrukcí
– Chápat prostorové pojmy a informace
– Orientovat se v čase
– Vyjadřovat představivost v tvořivých činnostech

2.3. SEBEPOJETÍ, CITY, VŮLE

CÍLE:
– Rozvoj pozitivních citů dítěte ve vztahu k sobě, k okolí
– Rozvoj vyjadřování pocitů, dojmů, prožitků
– Rozvoj mravního a estetického vnímání
– Získání schopností řídit chování vůlí a ovlivňovat vlastní situaci

KOMPETENCE:
– Uvědomovat si svou samostatnost
– Zaujímat vlastní názory a postoje
– Rozhodovat o svých činnostech
– Odpovídat za své jednání
– Vyjádřit souhlas či nesouhlas
– Odhalovat na co stačí
– Přijímat pozitivní ocenění, hodnotit své pokroky, prožívat radost ze zvládnutého
– Těšit se z příjemných zážitků

Přečtěte si také:

  • Organizace dneOrganizace dne 6:15 - 7:30 scházení dětí, ranní hry dle volby a přání dětí 7:30 - 8:45 ranní hry cílené činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách i individuálně jazykové […]
  • Dítě a společnostDítě a společnost CÍLE: - Rozvoj společenských postojů, návyků, dovedností - Tvorba podvědomí o morálních hodnotách - Rozvoj a podpora spolupráce - Rozvoj estetického vztahu ke světu KOMPETENCE: - […]
  • Dítě a ten druhýDítě a ten druhý CÍLE: - Rozvoj schopností a dovedností, navazování a rozvoj vztahů - Posilování vztahů k druhému (rodina, MŠ, vrstevníci) - Vytváření postojů (citlivost, tolerance, respekt, […]
  • Dítě a světDítě a svět CÍLE: - Tvorba vztahu k místu a prostředí, kde dítě žije - Osvojování poznatků o světě a životě (přírodním, kulturním i technickém prostředí) - Pochopení vlivu lidské činnosti na […]
  • 5 aktivit pro děti: Auta5 aktivit pro děti: Auta Po: Auto jede Út: Dopravní značka St: Co říkají značky Čt: Řidiči a policajti Pá: Sběratel aut Sobota: Den pro rodinu Neděle: Den výletů, kamarádů a návštěv   Více her […]

Publikoval(a) (6 105) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!


FB stránky

FB skupina

Přidej se



Jeden komentář k “Dítě a jeho psychika

Napsat komentář

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


MojeGalanterka

im
2007-2017 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat