2010 26.03

Dramatický přednes

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

Úkolem dětí je přednést nějaké sousloví například „Jelen skáče“. Důležitý je ale její dramatický přednes, jako tragédii, komedii, reportáž z fotbalového utkání, pohádku pro malé děti, atd. Při přednesu se nepoužívá jiných slov, jen se předříkává dané sousloví. Dítě je může opakovat tolikrát, kolikrát uzná za vhodné. Vhodné pro děti od 6 let. Rozvoj dramatického cítění.
Michael Novotný, učitel MŠ

Líbí se vám tento příspěvek?
Podpořte jej kliknutím na odkaz "To se mi líbí" »

Přečtěte si také:

  • Pohádky narubyPohádky naruby Zvolíme si téma (například pohádky, večerníčky). Z tohoto tématu vybereme takový počet (pokud možno co nejvíce nesourodých) postav, kolik máme dětí. Jména těchto postav napíšeme na […]
  • Fiktivní konkurzFiktivní konkurz Určí se jedno dítě, které jde za dveře. Ostatní se zatím domluví na jednom zaměstnání a kdo bude předseda komise. Zavolají dítě, který je za dveřmi, a oznámí mu, že se přihlásil do […]
  • Řečová výchovaŘečová výchova Krátký příběh Byl krásný slunečný den. Stébla trávy na louce se hýbala ve větru a obyvatelé louky se sešli tak, jako každý den ve stínu nízkých břízek na okraji louky aby si poslechli […]
  • DostihyDostihy Tvořivost, schopnost vystoupit z konvencí, hravost, rytmus a fantazie. Sedíme obkročmo na židlích. Jsme jezdci v sedlech, na startu Velké pardubické. Vedoucí tleskne, je odstartováno a […]
  • Štafetový zpěvŠtafetový zpěv Rytmus, intonace, artikulace a soustředění. Stojíme v kruhu, zpíváme a luskáme nebo podupáváním udržujeme rytmus. Jako štafetu si předáváme po kruhu "slovo": každý zpívá (podle dohody) […]

Publikoval(a) (428) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!


FB stránky

FB skupina

Přidej se



Jeden komentář k “Dramatický přednes

  1. Marešová

    V článku by mělo být zmíněno, v jakém období vpráci s dětmi učitel metodu používá. K takto složité aktivitě je nutné vystoupat po malých schůdcích. Pokud se chceme soustředit na emocionální zvukové hodnoty při projevu dětí tohoto věku je na místě použití Mumbo Jambo/Dětština/Svojština, kdy si dítě vymyslí svůj vlastní nesrozumitelný jazyk a tím mluví, aby se mohlo soustředit na již zmíněnou emocionální stránku. Nicméně i tento krok je daleko od počátečního kroku, jak děti v DV naučit odvah a jistoty mluvit.
    Viz Brian Way, Rozvoj osobnosti dramatickou hrou

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2017 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat