2012 08.02

Linka bezpečí 116 111 pomáhá dětem a mladistvým

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

„Můžu za to, že se hádají. Dost mě to trápí. A taky se mi strašně zhoršily známky. Celý noci poslouchám, jak na sebe řvou… a pak spolu pro změnu celý dny nemluví… Vůbec už nedokážu myslet na nic jiného a chce se mi brečet. Je to prostě začarovaný kruh. Nevím, jak z toho ven…“ (Uvedený příběh není přepisem reálně uskutečněného hovoru s klienty Linky bezpečí. Linka bezpečí zachovává naprostou anonymitu svých klientů.)

Toto je jen jeden příběh. Potíží v rodině a vůbec problémů, které děti a mladí lidé v dnešní době řeší, může být celá řada. Možná jste se s nějakým setkali sami, možná máte kamaráda nebo spolužáka, který řešil například šikanu ve škole, trable s láskou, vztahy s rodiči nebo sourozenci, různé závislosti nebo dokonce zneužívání. Ne každý má takové štěstí, že má ve svém okolí člověka, kterému se může se svým trápením bez obav svěřit. A i v případě, že někoho takového má, může se stát, že se jednoduše stydí o svém problému mluvit. Na koho se tedy můžou děti v takové situaci s důvěrou a prosbou o radu nebo pomoc obrátit?

Linka bezpečí je bezplatná anonymní telefonická pomoc pro děti a mladistvé, kteří se ocitli v tíživé životní situaci nebo si jen nevědí rady s každodenním trápením. Na číslo 116 111 mohou děti volat kdykoliv, protože Linka bezpečí funguje nepřetržitě. Dovolají se na ni z mobilu nebo pevné linky z celé ČR zadarmo a zcela anonymně. Pokud někdo nechce, nemusí o sobě říkat žádné osobní informace – nemusí tak mít strach svěřit se s jakýmkoliv problémem.

Kromě telefonního čísla 116 111 funguje Linka bezpečí také prostřednictvím chatu (http://chat.linkabezpeci.cz) a e-mailu (pomoc@linkabezpeci.cz). V případě, že se někdo hodně ostýchá o svém problému mluvit, může o něm napsat. Chat a e-mail pak mohou využít i děti s vadou řeči nebo poruchou sluchu, která jim znemožňuje komunikaci po telefonu. Odborní konzultanti na Lince bezpečí rádi pomůžou najít řešení nebo poskytnou radu i přes internet.

Na Linku bezpečí zavolá víc než 700 dětí každý den! Nejčastěji řeší šikanu (7 dětí za den), posmívání kamarádů (6 dětí za den), vztahy v rodině (18 dětí za den) anebo dokonce zneužívání (3 děti za den) a myšlenky na sebevraždu (2 děti za den).

Každý z nás se už jistě ve svém životě dostal „do úzkých“, stál před situací, která se mu v tu chvíli zdála bezvýchodná, možná i značně nebezpečná. Pamatujte, že každá situace, i ta nejsložitější, má vždy řešení!

„Chlapec se s rodiči přestěhoval a začal chodit do nové školy. Přišel o všechny staré kamarády, je s nimi v kontaktu přes počítač, ale bojí se, že časem o ně stejně přijde. V nové třídě se s ním nikdo moc nebaví. Je mu smutno, cítí se sám.“ (Uvedený příběh není přepisem reálně uskutečněného hovoru s klienty Linky bezpečí. Linka bezpečí zachovává naprostou anonymitu svých klientů.)

Nezapomeň, že číslo 116 111 na Linku bezpečí je zdarma pro volání z mobilních telefonů i pevných linek. Volat můžeš kdykoliv. Nemusíš nám říkat, jak se jmenuješ ani odkud jsi.

Linka bezpečí – důležité kontakty:

Publikoval(a) (333) 




Leave a Reply


im
2007-2024 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat