2011 22.11

Ráčkování – 3. část

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

Předešlé dvě části jsme se věnovali slovíčkům a větám. Nyní si zkusíme nějakou básničku. Pro děti by to mohla být zábavní forma učení. Slovíčka se nám budou rýmovat a děti to nebudou vnímat jako klasické učení.

Básničky:
Já mám v levé noze, 
trn a trn trnaveček,
já mám v levé noze,
trnaveček, trn.

Trápí, trápí babičku
že ztratila truhličku.
Trápí se náš strýček
ztratil se mu klíček.

Trubač troubí, vytrubuje,
trubka se mu blýská.
Trubač troubí tramtarata,
trubka zrovna výská.

Zvuk se snažíme  vyslovovat ze špičky hlasu, nikoli z krku. Myslím, že pokud bylo učení pečlivé a používalo se i v normálním mluvení, tak během pár dní zmizí a nebo už zmizelo. Opravdu to chce zkoušet každý den. Pokud chcete své dítě odnaučit ráčkovat tak toto by mělo být to pravé. Ovšem není dobré do toho dítě nutit. To by pak mělo za následek “lajdačení” výslovnosti. Přeji hodně štěstí s učením a s R.

Publikoval(a) (2 706) 
Štítky: , , , , ,

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2022 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat