Listopad
Listopad, listopad,
lístek zlehka na zem spad,
zakryl pozdní kytičku,
dal ji při tom hubičku.
Než-li padne první vločka,
podzim, že sní rád i přečká.
…
Listopad, listopad,
lístek zlehka na zem spad,
zakryl pozdní kytičku,
dal ji při tom hubičku.
Než-li padne první vločka,
podzim, že sní rád i přečká.
…
Na zahrádce první vločka,
Martinovi se klíží očka.
Martine, vstaň, sedlej koně,
rozsypej sníh po záhoně,
taky na louky a na les,
potom ke kamnům si zalez.
…
Každý den prošlo kolem lampy mnoho lidí i zvířátek. Lampa jim svítila na cestu a měla velkou radost, neboť věděla, že její světlo všem pomáhá navrátit se domů. Obvykle přes den spala a nikoho si nevšímala. Neměla však ráda malého pejska z okolí, protože u ní vždy zvedl nohu a probudil ji. …
Na polici něco syčí.
Každé ráno, je to znát.
Tatínek v tom velkém džbánu
musí kávu přichystat.
…
Podle starých letopisů a vzpomínek pamětníků bývala dříve i ta povětrnost jiná. Panovaly krutější zimy se sněhem po pás a mrazy, až stromy pukaly, a tak žhavá léta, že lidé vedrem omdlévali a na troud vyprahlé lesy se samy vznítily. Byly tak urousané roky, že obilí nastojato hnilo, a naopak zase tak suché, že ozimy uschly a jař vůbec nevzešla.
…
Pokud chcete svému potomkovi usnadnit start do dospělého života předáním našetřených peněz, začněte co nejdříve. Čím déle budete spořit, tím více financí mu k plnoletosti budete moci věnovat. Jak ale naspořené peníze výhodně zúročit?
Foto: Annie Spratt, Unsplash
Každá z možností bankovního spoření pro děti má své výhody i nevýhody. Pokud chcete nejlepší úrok, nesmíte nějaký čas na úspory sáhnout a musíte spořit dlouhodobě. U některých produktů můžete navíc získat i státní podporu, např. u stavebního spoření pro děti. Jaké jsou nejběžnější možnosti vytvoření finanční rezervy pro dítě?
…
Jak naspořit dítěti co nejvíce peněz k 18. narozeninám?Pokračovat ve čtení »
Soběžně se státními mateřskými školkami se po roce 1989 začaly u nás profilovat tzv. alternativní školy a školky. Tento typ výchovně vzdělávacích institucí nelze ztotožňovat pouze se soukromými školkami (či školami) nebo těmi, které se za “alternativní” přímo označují ( reformní školy), ale je potřeba tato zařízení chápat široce jako taková, která se vyznačují pedagogickou specifičností, jenž je odlišuje od běžných škol.
Většina odborníků přes problematiku alternativních škol se shoduje na tom, že pedagogickou alternativou nemusíme rozumět jenom soukromé, církevní či velké pedagogické koncepce, nýbrž, že alternativní mohou být jednotlivé přístupy učitelů, duch a atmosféra tříd i celých škol. Po roce 1989 se setkáváme s větší humanizací, demokratizací a liberalizací českého školství. Relativní novinkou je …
Byl horký letní den. Sluníčko na obloze svítilo a hřálo. Své horké paprsky vysílalo dolů na zem, na stromy, květiny, zahrady, louky, pole, lesy, rybníky, řeky, moře a jezera. Dívalo se dolů a starostlivě zahřívalo zem a nořilo své paprsky do vodních hladin, korun stromů, polí a zahrad, odkud jako dlouhým stéblem vysávalo kapky vody a v podobě malých kapiček páry je rozfoukávalo po čisté obloze. …