2020 24.10

Pohádky neodmyslitelně patří k dětství a jejich kouzlu podléhají další a další generace. Lidové pohádky se předávaly po staletí ústně, jejich vyprávění spolu s teplem kamen vytvářelo tu správnou rodinnou (někdy trochu i tajemnou) atmosféru. Pohádky měly děti nejen bavit, ale také vychovávat. Dozvídaly se v nich, jak se chovat k rodičům, jak si vybrat životního partnera, co je v životě nejdůležitější.
Celý článek »

publikoval(a) redakce

2020 23.10

Halloween je svátek, který se slaví 31. října, většinou dětmi, které se oblékají do strašidelných kostýmů a chodí od domu k domu s tradičním pořekadlem Trick or treat (Koledu nebo Vám něco provedu) a „koledují“ o sladkosti. Svátek se slaví většinou v anglických mluvících zemích, převážně v USA, Kanadě, Velké Británii, Irsku, Austrálii, Novém Zélandu aj. V Česku se Halloween moc neslaví.

Celý článek »

publikoval(a) redakce

2020 22.10

Kreslené omalovánky pro děti, z webu http://www.timtim.com

publikoval(a) redakce

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se
2020 21.10

Pejsek Punťa, chytrý psíček,
v pátek v parku našel míček.
Byl moc pěkný, veliký,
s červenými puntíky.

publikoval(a) redakce

2020 20.10

Žába velmi strádá,
když má suchá záda.
Žába žije v mokřinách,
žere mouchy, žádný strach.

publikoval(a) redakce

2020 19.10

Je to hra sluchová.
Jako motivace může posloužit pohádka F. Kožíška „Devět”.
Jedno dítě je kvočna a má zavázané oči.
Jiné dítě, které učitelka vybere, je kuřátko.
Kuře pípá někde v prostoru herny a úkolem kvočny je najít ho podle směru pípání.Obměna: Kvočna hádá, kterému dítěti patří „pípavý hlas”.

publikoval(a) Veronika Baudyšová

2020 18.10

Děti jsou rozptýleny po prostoru herny.
Pohybem reagují na rytmus hudby, kterou učitelka hraje nebo pouští reprodukovanou.
Ve chvíli, kdy hudba přestane hrát, všechny děti si hledají partnera (kvočna kuře).

publikoval(a) Veronika Baudyšová

2020 17.10

Po prostoru herny jsou rozmístěny obruče (nebo rozprostřeny šátky) v počtu o jednu méně, než je hrajících dětí.
Každá obruč je hnízdo pro jednu kvočnu.
Dítě, které obruč nemá, je „hledající kvočna”.
Když zvolá: „Kde je moje hnízdo?”, všechny děti vyběhnou ze své obruče a snaží se najít jinou prázdnou.
Zrovna tak „hledající kvočna”.
Pokud se jí podaří vběhnout do prázdného hnízda, „hledající kvočnou” se stává to dítě, na které žádná obruč nezbyla.

publikoval(a) Veronika Baudyšová

2020 16.10

Gábina miluje psy. V útulku je zase štěňátko, které by moc rádo mělo svého pána. Anebo paničku? Náhoda tomu chce, že se tihle dva potkají. Štěňátko dostane jméno Stafík a dokáže neuvěřitelné věci. A protože je Gábina ředitelkou školy, a protože se ti dva potkají zrovna na školní chodbě, stane se ze Stafíka brzy miláček celé školy. Navíc, když se ze Stafíka vyklube taky velký hrdina, je z něj prostě a jednoduše školní štěně!

Kniha je jako první čtení určena dětem prvních a druhých tříd. Jejich schopnostem a možnostem je přizpůsoben i jazyk knihy, proto si děti knihu mohou číst samostatně, ale i v doprovodu rodičů, či jako celotřídní četbu. Kniha je určena malým čtenářům od 6 let.

Autor: Zuzana Pospíšilová
Ilustrace: Libor Drobný
pevná, 64 s., 199 Kč, zakoupíte na www.portal.cz

Zuzana Pospíšilová je dětská psycholožka a autorka řady knih pro děti. V Portále vyšly například její knihy Štěpánův podivuhodný stroj (2019), Hádanky pro školáky (2017), Školní detektiv (2010), Školní strašidlo (2009), Hádám, hádáš, hádáme (2007).

Ukázka z knihy

publikoval(a) Katerinao

2020 16.10

Montessori pedagogika se mezi rodiče stále více šíří. Vzniká stále více mateřských škol, které mají v názvu montessori. Rodiče často vůbec nevědí, co od montessori zařízení čekat, případně se těžko orientují v tom, jak vypadá dobrá montessori mateřská škola, která plně naplňuje dané principy.

Cílem knihy je ukázat rodičům, jak taková autentická školka vypadá, a také odpovědět rodičům na otázky, které je při návštěvě montessori školky napadají. Zároveň kniha zdůvodňuje, proč se zde s ohledem na vývoj dítěte a teorii montessori pedagogiky určité věci dějí, např. proč nejsou na nástěnkách sněhuláci, proč je ve školce pracovní ticho, proč se ráno všichni nescházejí na společném kruhu, proč se zde nečtou pohádky, zda není v montessori málo pohybu, jak je to s kreativitou, proč nejsou ve třídách hračky apod.?

Rodiče se tak stanou vědomými a poučenými partnery pedagogů, budou vědět, na co se učitelů ve vybrané školce ptát a budou se moci poučeně rozhodnout, která školka je pro jejich dítě nejvhodnější.

Autor: Hana Slabá
brož., 216 s., 299 Kč, , zakoupíte na www.portal.cz

Mgr. Hana Slabá je lingvistka, lektorka a pedagožka se zkušeností s prací s dětmi od 1,5 roku po dospělé. Učila na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. Absolvovala mezinárodní diplomový kurz pro učitele dětí ve věku 3-6 let u Association Montessori International (AMI). Jako hlavní pedagog vedla montessori mateřskou školu, kde později pracovala jako zástupkyně ředitelky. Má zkušenosti ze zahraničních škol v Německu, Nizozemí, Británii, Francii a z mnoha v Čechách. Pracuje jako montessori metodička a odborná asistentka mezinárodních výcviků v Montessori Institutu Praha. Má tři děti, které vede v duchu montessori principů.

Ukázka z knihy

 

publikoval(a) Katerinao


im
2007-2020 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (index)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat