Na atopický ekzém krémy nestačí. Léčba vyžaduje také úpravu návyků a životosprávy

Na atopický ekzém krémy nestačí. Léčba vyžaduje také úpravu návyků a životosprávyZa ekzém máme často tendenci označit jakoukoli vyrážku, která se nám objeví na těle. Lidé trpící atopickým ekzémem vám však potvrdí, že se nejedná o obyčejné pupínky, ale o velmi nepříjemné celoživotní kožní onemocnění. Naštěstí se většinou příznaky neobjevují permanentně, ale vrací se epizodicky. Obvykle je důsledkem působení dráždivé látky či alergenu a léčba se liší dle závažnosti – od hydratačních mastí po silné kortikosteroidy.

 

Geny neovlivníte, ale alergenům se vyhnout můžete

Atopický ekzém je kožní zánět, ke kterému dochází snížením odolnosti kožní bariéry. Objevuje se zejména v ohybových místech končetin (zápěstních, loketních a zákolenních jamkách), na obličeji, krku a v horní části hrudníku, ve formě zarudlých a svědivých šupinatých ložisek. Na vině je do značné míry genetika. Dítě atopika má 30% šanci, že se u něj ekzém projeví (a až 75% v případě, že atopickým ekzémem trpí oba rodiče). Nejčastěji však atopický ekzém způsobují alergeny, ať už jde o reakci na potraviny (například citrusové plody), srst zvířat či dráždivé vlivy okolí (horká voda, cigaretový kouř, chlad nebo naopak horko). Zhoršuje se také při stresové zátěži.

Hra, O dvanácti měsíčkách

Hra, O dvanácti měsíčkáchVelice oblíbená sluchová hra. Hru je možno motivovat podle potřeb pedagoga. Já jsem použil pohádku “O dvanácti měsíčkách”. Matka hledá Holenu.
Děti se rozestaví po prostoru a mírnými pohyby představují les. Na jednu stranu lesa se postaví dítě představující Holenu a na druhý kraj lesa dítě, představující matku. Obě děti mají zavázané oči a volají na sebe. Cílem je aby se děti uprostřed lesa setkaly.
Michael Novotný, učitel MŠ

Zažehlování voskových šupin

Zažehlování voskových šupinDěti si nakreslí na čtvrtku obrázek a vybarví jej vodovkami. Potom nastrouhají na obrázek různobarevné voskové šupiny, obrázek překryjí novinami a přežehlí ho. Vosk se krásně vpije do čtvrtky. Obrázek potom vystřihneme a můžeme jej nalepit na barevný papír jako součást jiného výtvarného dílka. Vhodné pro děti od 5 let.
Michael Novotný, učitel MŠ

Svět živočichů, pracovní listy

Uvedené digitální učební materiály jsou dostupné z http://dum.rvp.cz Metodický portál ISSN 1802-4785. Rozšiřovat odvozená díla lze pouze za podmínek identické licence původního díla a pro nevýdělečné účely.

Pracovní list rozvíjí dovednosti předcházející čtení a psaní pro děti nejstaršího předškolního věku. Děti po vytleskání názvu zvířete určí počet slabik a obrázek spojí příslušnou barvou s obrázkem ruky znázorňujícím počet tlesknutí. Při motivaci dětí k užití zdrobnělin lze některé obrázky spojit s několika početními vzory.
povidej_1 , povidej_2 , povidej_3 Autor: Ludmila Jakubcová.

Hra: Pečeme perníčky

Hra: Pečeme perníčkyDěti stojí v kruhu. Před sebou mají záda kamaráda a na nich začínají péci perníčky. Paní učitelka například říká: “očistíme vál” (děti rukama přejíždí po zádech a čistí vál). “Nasypeme mouku” (prstíky sypeme), “rozklepneme vejce” (ťukání), “solíme” (jemné ťukání), “hněteme těsto” (masáž zad) atd. A nakonec šoupneme těsto do pece (oběma rukama plácneme dítě před sebou. Vhodné pro děti od 4 let. Rozvoj smyslového vnímání.
Michael Novotný, učitel MŠ

Pohybová hra: Na sovy a vrány

Dvě družstva sedí naproti sobě ve vzdálenosti cca 5 metrů. Pedagog vypráví pohádku a pokud řekne v pohádce vrána, tak vrány honí sovy a naopak. Družstvo, které utíká musí doběhnout do cíle dříve než je druhé družstvo chytí. Vítězí to družstvo jejichž hráčů zůstane víc. Vhodné pro děti od 5 let. Rozvoj postřehu, tychlostia obratnosti.
Michael Novotný, učitel MŠ

Školáci potřebují dostatek světla i kvalitní spánek

Vlivem koronavirové krize řešíme více než kdy jindy, jak naše domovy vypadají a jak se v nich cítíme. Zejména pro děti je důležitý jejich vlastní prostor a zázemí, kde se mohou plně soustředit jak na hraní, tak i na studium. Přečtěte si tipy, jak vybavit dětský pokoj, který si zamilují i školou povinní.

Školáci potřebují dostatek světla i kvalitní spánek

Školáci potřebují trochu jiné zázemí než děti zatím školou nepovinné, jelikož na ně život klade nové nároky. Špatně vybavený pokojíček se totiž může ve výsledku projevit na zdraví vašeho dítěte i jeho schopnosti se učit.

 

Při zařizování pokoje vsaďte na zóny

Pokoj rozdělte na zóny, které od sebe budou jasně oddělené a díky kterým ratolest pozná, kam patří věci na hraní a kam věci do školy. Rozhodně se vyplatí umístit jednu zónu (například na hraní) na jednu stranu pokoje a další zónu (třeba na učení) zase na opačnou. Budete tak mít jistotu, že se dítě nebude zbytečně rozptylovat.

Přejít nahoru