Zelená pastelka

Petřík se chystal na noc k babičce. Než odešel ráno do školky, připravil si na stolek pastelky, aby je nezapomněl doma jako posledně. Moc rád si kreslil.

Pastelky se tísnily v papírové krabičce. „Au, nestrkej do mě, zlomíš mi špičku“, hartusila zelená pastelka na svou modrou sousedku. „A netlačte se nebo tu s vámi nebudu! Nevím, co byste si beze mě počaly. Nenamalovaly byste ani strom, ani trávu, dokonce ani kytičky!“

Tučňák

tučňák
Fouká vítr, padá sníh,
tučňák sviští na saních.
Za ním jede sestřička,
červená jí tvářička.

Pověz mi to obrázkem

Pověz mi to obrázkemAktivity pro děti s odlišným mateřským jazykem.

Pracovní listy obsahující v úvodu krátké pojednání o problematice odlišného mateřského jazyka (OMJ), jak se zachovat před nástupem tohoto dítěte do MŠ, jakými radami a postupy se řídit ve chvíli, kdy takové dítě do MŠ již dochází.

Praktická část publikace je zaměřena na aktivity, které s pomocí karet zapojují děti do běžného provozu MŠ, ukazují pedagogům, jak lze karty využít i pro ostatní děti. V knize pak následuje několik oblastí, které jsou uvedeny opět možnostmi jak danou oblast s dětmi procvičovat obrazovým materiálem, který má dětem pomoci v plynulejším zapojení do chodu třídy a k jejich inkluzi. Mezi probírané oblasti patří např. barvy, tvary, počet, režim dne v MŠ, prostorová a sociální orientace, problematika několika etnik v rámci jedné třídy MŠ atd.

Knihu lze využít nejen pro děti s OMJ, ale i pro děti s logopedickými problémy, s autismem, s mentální retardací, se sluchovou vadou či pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.

Autor: Kateřina Konvalinová

64 s., 179 Kč, knihu zakoupíte v knihkupectví Portál

Kateřina Konvalinová je učitelka MŠ, která dlouhodobě působí ve třídách s dětmi s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a na toto téma publikovala již několik článků v odborných časopisech.

Ukázka z knihy

Hra na letadlo

Hra na letadloDružstvo má zavázané oči a drží se za ruce. Jedno z dětí zavázané oči nemá a navádí zbylé na cíl. Pro zatraktivnění můžeme nahradit povely doprava, doleva, rovně, stůj nějakými jinými verbálními pokyny (třeba barvami doleva zelena, doprava modra apod). Vítězí to družstvo, které rychleji doletí k cíli.
Michael Novotný, učitel MŠ

Masopust

MasopustMasopustní veselice
veselá je převelice.
Lidé vodí po vesnici
medvěda i medvědici.
Tancuj, tancuj, medvěde,
karneval se povede.

Láska ze zvonečku

Na rozkvetlé louce modravých zvonečků žila víla Zvoněnka. Sukýnku měla zvonečkově modrou, smála se jako rozhoupané zvonečky a voněla stejně krásně, jako tato květina. Byla šťastná a rozesmátá. S východem sluníčka běhala po louce a klinkala na zvonečky. Tančila při jejich zvonivé hudbě a zpívala do rytmu. Byla při tom roztomilá a hezká jako kytička. Na téže louce, ale na druhém konci, dole u potůčku, bydlel skřítek Nikýtek. Zvoněnku neznal, jelikož tak daleko ho jeho malé nožky nikdy nedonesly. Žil poklidně a staral se, aby …

Vši u dětí

Vši u dětíVši u dětí? Je to i dnes možné?

Chodí vaše dítě do školky a přineslo vám domů vši? Říkáte si, zda je to v dnešní době možné? Bohužel ano. Máte doma ještě batolátko, dokonce miminko nebo jste těhotná? Můj starší syn má nastoupit na jaře do školky. Teď v týdnu mě přišel email ze školky se zněním: „Ve školce mají děti vši, prohlédněte dětem hlavičky.“ Jak pozitivní zpráva. Přečtěte si následující řádky, které vám pomohou tento problém vyřešit. …

Cvičení motivovaná zvířátky

Procvičení všech partií těla, před zdravotními cviky.

  • Čáp – chůze, ruce “klapají” před tělem.
  • Had – plazení po břiše.
  • Kačenka – chůze ve dřepu.
  • Kočka – lezeme po kolenou.
  • Koník – cval stranou, ruce v bok.
  • Medvěd – chůze, ruce nahoru.
  • Opice – chůze, prsty u nohou pokrčeny.
  • Pes – lezeme po čtyřech, ale kolena ve vzduchu.
  • Rak – lezeme pozpátku, zády k zemi.
  • Slon – chůze, ruce představují sloní chobot.
  • Vrabec – poskoky snožmo, ruce na ramenou.
  • Žába – skoky jako žába, výskok ze dřepu, ruce nad hlavu.
Přejít nahoru