2012 02.03

Realizace projektu “Tvorba metodiky … a její implementace do MŠ”

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

V roce 2011 se mateřské školy ve Vysočině zapojily do realizace projektu s názvem „Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ“ v kraji Vysočina. Výše jmenovaný projekt je realizován neziskovou organizací Centrum pro veřejnou politiku z Prahy. (www.cpvp.cz) Projekt se zaměřuje na tvorbu a realizaci inkluzivních aktivit pro děti předškolního věku a na zapojení rodičů do aktivit v MŠ. V rámci projektu 7 mateřských škol v kraji Vysočina realizují inovativní aktivity pro děti, které jsou zařazené přímo do vzdělávacího plánu MŠ. Na tvorbě aktivit se podílely domácí expertky Zora Syslová, Leona Běhounková a Prof. Judy Hutchings z Walesu. Cennými poznámkami a komentáři ke tvorbě inkluzivních aktivit též přispěly učitelky ze zapojených mateřských škol.

Před zahájením implementace aktivit v MŠ se učitelky mateřských škol zúčastnily dvoudenního vzdělávacího semináře v Praze, na kterém se seznámily s teoretickými a praktickými poznatky včasné péče v České republice a zahraničí. Po absolvování školení, v měsíci prosinci 2011, mateřské školy v kraji Vysočina začaly implementovat vytvořené aktivity do každodenního chodu mateřské školy. Aktivity jsou zaměřené na vývoj emočních a sociálních dovedností u dětí ve věku od 3 do 7 let a na posílení spolupráce mezi rodinou a MŠ. Na realizaci aktivit mateřská škola obdržela metodické pokyny a velké množství pomocných materiálů, včetně výtvarných pomůcek, maňásků pro děti i sešitů pro děti a rodiče. Více informací o jednotlivých aktivitách projektu můžete nalézt na internetových stránkách www.prevence.cpvp.cz.


Projekt „Tvorba metodiky na poskytování péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ“ v kraji Vysočina, CZ.1.07/1.2.02/03.0002 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Přečtěte si také:

  • Jarní rozjímáníJarní rozjímání Když jarní vánek čechrá stráně a první kvítí zavoní, ptačí zpěv, zazní znenadání, rozkvetou větve jabloní, pak přišlo jaro. To je jisté. Čas, sněženek a fialek. Nebe je rázem […]
  • Matýsek a Majdalenka z Báječné školky …Matýsek a Majdalenka z Báječné školky … Matýsek a Majdalenka z Báječné školky budou provádět novým televizním pořadem „Hračkování“ Knižní skřítky MATÝSKA a MAJDALENKU znají děti velmi dobře z časopisu Báječná ąkolka, který […]
  • Pěkně podle abecedyPěkně podle abecedy K čemu slouží lidem čtení? K zábavě i poučení! Každé malé dítě si jednoho dne začne zvídavě prohlížet například nadpisy v knížkách, které mu čtou rodiče. Zatím neumí číst, ale moc ho […]
  • TichošlápekTichošlápek Pomůcky: Židle pro každého, Jeden šátek Pro menší děti číslo na kartičce a nebo obrázek například ovoce Hraje se v kroužku na židlích (s daným počtem míst) 1. Rozpočítat se, každému […]
  • ŘezáníŘezání Řežu dříví na polínka, ať má čím topit maminka. Řežu, řežu polena, až mě bolí ramena. Až mě bolí celý kříž, řízy, řízy, řízy, říz.

Publikoval(a) (488) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2021 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat