2012 02.03

Realizace projektu “Tvorba metodiky … a její implementace do MŠ”

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

V roce 2011 se mateřské školy ve Vysočině zapojily do realizace projektu s názvem „Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ“ v kraji Vysočina. Výše jmenovaný projekt je realizován neziskovou organizací Centrum pro veřejnou politiku z Prahy. (www.cpvp.cz) Projekt se zaměřuje na tvorbu a realizaci inkluzivních aktivit pro děti předškolního věku a na zapojení rodičů do aktivit v MŠ. V rámci projektu 7 mateřských škol v kraji Vysočina realizují inovativní aktivity pro děti, které jsou zařazené přímo do vzdělávacího plánu MŠ. Na tvorbě aktivit se podílely domácí expertky Zora Syslová, Leona Běhounková a Prof. Judy Hutchings z Walesu. Cennými poznámkami a komentáři ke tvorbě inkluzivních aktivit též přispěly učitelky ze zapojených mateřských škol.

Před zahájením implementace aktivit v MŠ se učitelky mateřských škol zúčastnily dvoudenního vzdělávacího semináře v Praze, na kterém se seznámily s teoretickými a praktickými poznatky včasné péče v České republice a zahraničí. Po absolvování školení, v měsíci prosinci 2011, mateřské školy v kraji Vysočina začaly implementovat vytvořené aktivity do každodenního chodu mateřské školy. Aktivity jsou zaměřené na vývoj emočních a sociálních dovedností u dětí ve věku od 3 do 7 let a na posílení spolupráce mezi rodinou a MŠ. Na realizaci aktivit mateřská škola obdržela metodické pokyny a velké množství pomocných materiálů, včetně výtvarných pomůcek, maňásků pro děti i sešitů pro děti a rodiče. Více informací o jednotlivých aktivitách projektu můžete nalézt na internetových stránkách www.prevence.cpvp.cz.


Projekt „Tvorba metodiky na poskytování péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ“ v kraji Vysočina, CZ.1.07/1.2.02/03.0002 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Přečtěte si také:

  • Jak krtek našel uhlíJak krtek našel uhlí Krtek je typické podzemní zvíře, přesto se zatím do žádného hornického znaku nedostal. Nevděk světem vládne, protože by si to rozhodně zasloužil. Vypráví se řada pověstí o tom, že stál na […]
  • V zoo není žádná nudaV zoo není žádná nuda Knížka prvního čtení pro děti je zároveň příběhem na pokračování a krátkými pohádkami. Jedná se o příběh kluka Huga, jehož tatínek je ředitelem zoologické zahrady. Hugo ve volném čase […]
  • Velká kniha pro chytré předškoláky, žlutáVelká kniha pro chytré předškoláky, žlutá Kniha plná hádanek a doplňovaček obsahuje spoustu zábavných úkolů pro předškoláky a mladší školáky. Děti si mohou nejen vybarvovat obrázky, ale také si uvolní ruku při obtahování a […]
  • O perníkovém prasátkuO perníkovém prasátku Za příkrým, travnatým svahem, kde se od jara do podzimu pásává velké stádo ovcí se krčí stavení, v němž žije malá Maruška s Vojtíškem. Jsou to dva malí, hodní sourozenci, kteří nemají […]
  • Karneval je moje potěšeníKarneval je moje potěšení Karneval je moje potěšení chystejte mi šaška oblečení. Zpívám, tančím, obut nebo bos, do pravého šaška nemám jeho nos.

Publikoval(a) (486) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2021 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat