2016 20.12

Umělci v mateřské škole

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.

Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).

Ukázka z knihy
K zakoupení zde: Umělci v mateřské škole

Ke knize také doporučujeme předchozí knihu autorek Vědci v mateřské škole.

Přečtěte si také:

  • Waldorfská pedagogikaWaldorfská pedagogika Těžko bychom hledali další věhlasnější alternativní pedagogický směr, jakým je právě waldorfská pedagogika. Waldorfská pedagogika je nejrozšířenější typ alternativní školy, vznikající na […]
  • Alobalová technikaAlobalová technika Připravíme si kousek alobalu, který trochu zmačkáme a pokroutíme. Poté položíme na zem a pošlapeme do placičky ( to se líbí dětem nejvíc). Pak dáme průchod fantazii a "placku" různě […]
  • Proč ten strašák, tolik zuří?Proč ten strašák, tolik zuří? Proč ten strašák, tolik zuří? Nestraší mu na cimbuří? Tumáš novou buřinku, jdi se projít po rynku!
  • BramboraBrambora Kutálí se ze dvora takhle velká brambora. (ruce máme před sebou, motáme s nimi a jako "kutálíme") Neviděla, neslyšela, (dlaněmi zakryjeme oči, uši) že na ni padá závora. (mávneme, […]
  • Dvakrát měř, jednou řežDvakrát měř, jednou řež Na dvorku jednoho stavení žil pejsek Alík a kohoutek Honza. Jednou se pejsek Alík rozhodl, že si postaví krásnou a velikou boudu. Nejprve si pejsek pečlivě vybral dřevo. Když byl s výběrem […]

Publikoval(a) (89) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2021 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat