2016 20.12

Umělci v mateřské škole

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.

Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).

Ukázka z knihy
K zakoupení zde: Umělci v mateřské škole

Ke knize také doporučujeme předchozí knihu autorek Vědci v mateřské škole.

Přečtěte si také:

  • 100 nejlepších her z celého světa pro interkulturní učení100 nejlepších her z celého světa pro interkulturní učení „Kdo se se vystaví riziku se naučit něčemu cizímu, se nakonec naučí hodně sám o sobě,“ říká autorka této nápadité knihy, v které najdete 100 nejlepších her z celého světa, které […]
  • Děti a výuka jazyků: Kdy začít?Děti a výuka jazyků: Kdy začít? Děti se cizí jazyky začínají učit v čím dál útlejším věku. Většina rodičů si je totiž vědoma, že znalost cizího jazyka bude jednou pro jejich ratolest nezbytná. Existuje hned několik […]
  • Mik, Miku, MikulášMik, Miku, Mikuláš 1. Mik, Miku, Mik, Miku, Mikuláš, přišel s čertem na koláč. Mik, Miku, Mik, Miku, Mikuláš, přinesl nám zimní čas. Když Mikuláš naděluje, čertík za ním poskakuje, Mik, Miku, Mik, […]
  • Bezpečnost lyžaře aneb jak přežít divočinu na sjezdovceBezpečnost lyžaře aneb jak přežít divočinu na sjezdovce Radost nebo jízda o život? Lyžařská sezona je v plném proudu a už začaly první turnusy jarních prázdnin, což pro mnohé příznivce zimních sportů znamená tradá na týden nebo alespoň na […]
  • Pracovní listy pro předškolákyPracovní listy pro předškoláky Uvedené digitální učební materiály jsou dostupné z http://dum.rvp.cz Metodický portál ISSN 1802-4785. Rozšiřovat odvozená díla lze pouze za podmínek identické licence původního díla a pro […]

Publikoval(a) (88) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2021 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat