2014 24.02

Když s dětmi cloumají emoce

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

V současnosti se stále častěji setkáváme s „nezvladatelnými“ dětmi, které nedodržují pravidla, nerespektují autority, jsou sobecké, nespokojené a neschopné překonávat překážky.

Ano. A nesmíme se tomu divit. Osobnost dítěte utváří řada vlivů – vytíženost rodičů, problémy v rodinách, rozvod či nezaměstnanost. Když na dítě nemáme čas, posadíme ho k televizi.

Emoční vývoj dítěte by měl být podle psychologů do konce desátého roku dokončen a to, co se v dítěti do té doby utvoří nebo neutvoří, co se během tohoto šestiletého období naučí, to si s sebou ponese po celý svůj život.

Emoce provázejí každého člověka od narození. Čím je dítě starší, tím více vnímá své okolí a reaguje na ně svými emocemi, jejichž škála se postupně zvětšuje. Do konce prvního roku se u dítěte rozvíjejí pocity radosti, zlosti, překvapení a strachu. V předškolním věku se kvalita citového života postupně mění, jeho city se stávají komplexnějšími. V tomto období probíhá tzv. „citová revoluce”. S nástupem do školy city dozrávají a formují se. Právě proto je toto období nejvhodnější pro cílený rozvoj emoční inteligence a měli bychom tedy dítěti věnovat dostatek času a pozornosti, aby se mohla správně rozvinout.

Pomocníkem v tomto důležitém, avšak nelehkém, úkolu pro rodiče i učitele může být Emušák Ferda – plyšová hračka a zároveň hlavní hrdina pohádkové knížky Ferda a jeho mouchy. Ta je společně s plyšákem součástí kompletu pro rozvoj emoční inteligence u dětí. Mimo plyšáka a knihu naleznou děti a rodiče v balení i malé plyšové mouchy. Každá z nich má výraz tváře odpovídající pocitu, který znázorňuje – osamocení, smutek, radost, žárlivost, ale i hněv, důvěra strach nebo zvědavost. Pro rodiče, kteří dítě pohádkami provází, jsou připraveny návody, jak s nimi pracovat, na co se dětí ptát a jak příběhy nenásilně převést do každodenních životních situací.

emusak

K tomu, aby bylo dítě v dnešním světě úspěšné, nestačí pouze vysoké IQ a talent, je taky nutné, aby se naučilo a později umělo správně zařadit do společnosti. Důležité je, nebát se sebe sama a svých pocitů ani ostatních lidí a překážek, které nám vstupují do cesty. V tomto směru má člověk s velkou dávkou emoční inteligence obrovskou výhodu.

Přečtěte si také:

  • Pohybová hra: Kdo dřív?Pohybová hra: Kdo dřív? Zaměření: střídání obměn chůze, běhu, skoků a lezení na signál a s předmětem v ruce, pohotová reakce na změny, obměny přirozených cvičení bez náčiní i s náčiním Pomůcky: 3 lana […]
  • Proč se rodí v Křimicích krásné dívkyProč se rodí v Křimicích krásné dívky Majitel panství Křimic, kníže z Lobkoviců, jenž byl panství to dědil po hraběti z Vrtby, rád si zval k sobě občas na oběd buď některé sousední statkáře nebo vejprnického pana faráře, s […]
  • Simpsonovi ve filmu – The Simpsons MovieSimpsonovi ve filmu – The Simpsons Movie The Simpsons Movie (2007) Jeden z nejúspěšnějších televizních seriálů se konečně dočkal prvního celovečerního filmového zpracování. Populární rodinka Simpsonových ze Springfieldu bude […]
  • Ekologické pohádkyEkologické pohádky Knížka je určena pro preventivní výchovu dětí předškolního a nižšího školního věku. Děti a ekologie aneb návštěva z planety Gya
  • HouslistaHouslista Housličky mé zpívají, na koncert vás vítají. Fidli, fidli, housličky, už jsou tady písničky.

Publikoval(a) (958) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2020 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat