2014 24.02

Když s dětmi cloumají emoce

Předškoláci – omalovánky, pracovní listy | Magazín pro učitelky i rodiče, předškolní a mimoškolní vzdělávání. Aktivity, náměty pro dospěláky a děti v mateřské školce, škole.

V současnosti se stále častěji setkáváme s „nezvladatelnými“ dětmi, které nedodržují pravidla, nerespektují autority, jsou sobecké, nespokojené a neschopné překonávat překážky.

Ano. A nesmíme se tomu divit. Osobnost dítěte utváří řada vlivů – vytíženost rodičů, problémy v rodinách, rozvod či nezaměstnanost. Když na dítě nemáme čas, posadíme ho k televizi.

Emoční vývoj dítěte by měl být podle psychologů do konce desátého roku dokončen a to, co se v dítěti do té doby utvoří nebo neutvoří, co se během tohoto šestiletého období naučí, to si s sebou ponese po celý svůj život.

Emoce provázejí každého člověka od narození. Čím je dítě starší, tím více vnímá své okolí a reaguje na ně svými emocemi, jejichž škála se postupně zvětšuje. Do konce prvního roku se u dítěte rozvíjejí pocity radosti, zlosti, překvapení a strachu. V předškolním věku se kvalita citového života postupně mění, jeho city se stávají komplexnějšími. V tomto období probíhá tzv. „citová revoluce”. S nástupem do školy city dozrávají a formují se. Právě proto je toto období nejvhodnější pro cílený rozvoj emoční inteligence a měli bychom tedy dítěti věnovat dostatek času a pozornosti, aby se mohla správně rozvinout.

Pomocníkem v tomto důležitém, avšak nelehkém, úkolu pro rodiče i učitele může být Emušák Ferda – plyšová hračka a zároveň hlavní hrdina pohádkové knížky Ferda a jeho mouchy. Ta je společně s plyšákem součástí kompletu pro rozvoj emoční inteligence u dětí. Mimo plyšáka a knihu naleznou děti a rodiče v balení i malé plyšové mouchy. Každá z nich má výraz tváře odpovídající pocitu, který znázorňuje – osamocení, smutek, radost, žárlivost, ale i hněv, důvěra strach nebo zvědavost. Pro rodiče, kteří dítě pohádkami provází, jsou připraveny návody, jak s nimi pracovat, na co se dětí ptát a jak příběhy nenásilně převést do každodenních životních situací.

emusak

K tomu, aby bylo dítě v dnešním světě úspěšné, nestačí pouze vysoké IQ a talent, je taky nutné, aby se naučilo a později umělo správně zařadit do společnosti. Důležité je, nebát se sebe sama a svých pocitů ani ostatních lidí a překážek, které nám vstupují do cesty. V tomto směru má člověk s velkou dávkou emoční inteligence obrovskou výhodu.

Přečtěte si také:

  • Nechoď tam, prší tamNechoď tam, prší tam Nechoď tam, prší tam, je tam velké bláto, upadneš, nevstaneš, budeš volat: Táto!
  • Kdo by dneska běhal pěšky?Kdo by dneska běhal pěšky? Kdo by dneska běhal pěšky? Máme přeci koloběžky! Závodníci, kupředu, pospícháme k obědu.
  • Vodník a pytlákVodník a pytlák Sluníčko svítilo, ptáčci zpívali, letní den byl jako vymalovaný. U splavu za městem si vodník Vosmahlo hlídal svůj chov pstruhů. Pobýval u nich celé dny. Sedával ve vrbovém houští na […]
  • Kdo to psal, ten to čte – pohádky pro maléKdo to psal, ten to čte – pohádky pro malé 01. Václav Havel (Pižďuchové) 11:12 02. Petr Šabach (Vánoční pohádka) 14:11 03. Arnošt Goldflam (Tatínek a nemocný pan president) 13:40 04. Ivan Martin Jirous (Co dělají noční skřítci) […]
  • Hra na schovávanouHra na schovávanou Kam se děti zatoulaly? Na schovávanou si hrály. Ondrášek, je za stromem, Kubík zase za domem. Petruška je velká slečna, je tu jenom možnost jedna. S Terezkou si musí hrát, je ji […]

Publikoval(a) (1 037) 

Nápady a inspirace

Vítáme nově příchozí:
Inspirujte se a sdílejte!

FB stránky
FB stránky
FB skupina
FB skupina
Přidej se
Přidej se



Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu.


im
2007-2021 Předškoláci - Pedagogický magazín - rozvoj a výchova dětí, ISSN 1804-3615 (single)
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o. | Info pro uživatele: sběr a využití dat